please only use https://news.wheelmap.org/en/contact/ for feedback

Ich schlage Folgendes vor...

You've used all your votes and won't be able to post a new idea, but you can still search and comment on existing ideas.

There are two ways to get more votes:

• When an admin closes an idea you've voted on, you'll get your votes back from that idea.
  • You can remove your votes from an open idea you support.
  • To see ideas you have already voted on, select the "My feedback" filter and select "My open ideas".
(thinking…)

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

If a similar idea already exists, you can support and comment on it.

If it doesn't exist, you can post your idea so others can support it.

Enter your idea and we'll search to see if someone has already suggested it.

1. Kooperation mit Branchenverzeichnissen, z.B. Qype. Dateneingabe kommt Wheelmap wieder zugute.

Wenn es entsprechende Eingabefelder bei anderen Anbietern gäbe, hättet ihr eine größere Reichweite. Gibt dann, z.B. bei Google Places, Qype, Hotelverzeichnis XY die Barrierefreiheit an, kann das in die Datenbank übernommen werden. = Mehrwert für den Anbieter, da er mehr Daten hat und es ist ein Mehrwert für euch, da mehr Plätze gepflegt werden.

7 votes
    Vote
    Sign in
    Check!
    (thinking…)
    Reset
    or sign in with
    • facebook
    • google
      Password icon
      I agree to the terms of service
      Signed in as (Sign out)
      You have left! (?) (thinking…)
      1 comment  ·  Admin →

Wir sprechen mit verschiedenen Datenanbietern. Die Lizenzfragen sind dabei oft sehr kompliziert, da wheelmap auf freien Daten beruht und andere Datenanbieter ihre Inhalte nicht so einfach mit unseren vermischen können. Wir sehen uns aber auf einen guten Weg, dauert aber noch ein paar Wochen bis es dazu etwas zu verkünden gibt. Wir sagen dann hier Bescheid.

• Mobile app does not show language well

I'm heavy user of wheelmap app in Japan
      But nowadays it shows mixed language in categories like this

https://www.dropbox.com/s/vjhosnouokelflm/%E5%86%99%E7%9C%9F%202015-10-25%2019%2032%2003.png?dl=0

And it cannot show color tag in inputting

Please check app system
      The Version is iOS 2.2 built 68

-----
      I know the NPO is very little
      but the maintenance is too slow so Some friend who used the apps disappointed these situation and stop update data in their area(and they give up go outside with wheelchair

3 votes
      Vote
      Sign in
      Check!
      (thinking…)
      Reset
      or sign in with
      • facebook
      • google
        Password icon
        Signed in as (Sign out)

Hello!
        Thank you so much for your message and your support.
        We’re already working on a new iOS app. We’ll launch it within the next month. Beside that, we are always happy if you want to help us improve our services. I hope we can convince your friend to use Wheelmap again soon.

By the way: We are already on Github and Transifex.
        See here for Wheelmap iOS app on Github: https://github.com/sozialhelden/wheelmap-iphone2
        If you want to help us with Translations on Transifex, please write to hoa@sozialhelden.de

I informed our programmers about your issue, they will come back to you if they have any further questions.

Kind regards,
        Adina

• Bitte Kategorie Tischler/Schreiner, Glaserei,... das heißt alle möglichen Handwerksberufe

itte Kategorie Tischler/Schreiner, Glaserei,... das heißt alle möglichen Handwerksberufe

1 vote
        Vote
        Sign in
        Check!
        (thinking…)
        Reset
        or sign in with
        • facebook
        • google
          Password icon
          Signed in as (Sign out)
        • Ich schlage vor, beim Eingeben eines neuen Ortes oder der Kategorisierung eines vorhandenen mit der Karte an der Stelle zu verbleiben.

Mir ist eben als Neuling aufgefallen, dass ich jedes Mal, wenn ich einen Ort erstellt oder ihm Infos hinzugefügt habe, die Karte daraufhin keine weiteren Orte mehr anzeigt und ich wieder über den Startbutton neu anfangen muss, wenn ich noch einen Ort benennen oder taggen möchte. Ich mag Berlin zwar ;-), komme aber aus Kiel und würde mir wünschen, es gäbe z. B. bei den Profileinstellungen die Möglichkeit, sowas wie "starte die Karte immer an der und der Position" einzustellen.
          Für die Nutzung der Infos ist das überflüssig, aber für die Eingabe dieser Infos ist es grad am Anfang etwas…

1 vote
          Vote
          Sign in
          Check!
          (thinking…)
          Reset
          or sign in with
          • facebook
          • google
            Password icon
            Signed in as (Sign out)